mandag 17. november 2014

Jule UGLE og embossing

Hei igjen :)

♥♥♥

Tilbake med et innlegg for Card Mania og utfordringen der. 
Denne gangen ble jeg sponset med denne søte jule


Viste med engang at denne ville jeg fargelegge på kraft kartong med Prismacolor blyantene mine. Da jeg skrev den ut satte jeg den sammen med et vinterlig snøfnygg bakrunns papir i word før jeg skrev den ut. Duse farger så blyantene dekket det helt. 
Dette kortet er stort, ca 22 x 16 cm. Går akkurat inn i en A5 konvolutt. 


Når jeg var ferdig å fargelegge ville jeg lage litt fallende sne og ha litt glitter på det hvitepå luen og sneen på greinen. 
Ville prøve ut de nye Wink of Stella pennen mine!  
Vel..... jeg har lært at det IKKE er lurt å riste de pennene UTEN korken på, rett over det du har brukt lang tid på fargelegge... Urg.. 
Vel det ble store dråper... myyye større enn jeg hadde tenkt... 
Sukk... Gjør ikke den feilen flere ganger!


 Jeg brukte min EK success mini snowflake punch, og stanset ut noen små snefnygg og de store snefnuggene i metall hadde jeg bare i bonsje farge så jeg embosset dem i sølv. Gjorde det samme med "god jul" som ble stanset ut med en dise fra RoxStamp. 

Dette embossing pulveret Whispers fra Sugarloaf Products inc er det beste pulveret jeg har prøvd. Blir het glatt og blank overflate uten små bulker eller huller. Er heldig å har tre forskjellige av disse. Finner dem ikke på nett, og nett adr på boksen er ikke i bruk lengre. Dessverre. Både den røde (red tinsel) og sølv er fra disse og dere ser hvor dekkende og glatt (smooth) overflaten blir. 

 Stanset så ut uglemotivet med min Tonic Studio Verso Christmas Decorative Holly Rings Die Set ... Er virkelig glad i dette settet som du han bruke delene enkeltvis eller sette sammen slik at du han få det resultatet du ønsker... Ble usikker så jeg stanset ut i rød kartong lik uglemotivet, men uten ringen innerst så det ble en ramme.... Følte fortsatt at det ikke ble helt sånn jeg hadde tenkt så embosset jeg den i en sterk rød farge med glitter i. Voilaa :D


Jeg har masse gammel ukurant kartong i mine øya... Prøver å bruke opp litt og denne i sølv med stjerner i sølv trykket på fungerte greit til basen. Har også flere kartonger av metallfarget bølgepapp, og fikk en ide om hvordan jeg kan få brukt opp den. Rev en strimle og hadde et rødt smalt bånd som ble limt på denne. 

Limte så den røde embossete ringen så den matchet utskjæringene på den med uglen. Monterte med foam tape bølge pappen. Så plasserte jeg det embossede metall snefnuggene over mine "uhell" og spredde noen små snefnugg rundt om og God Jul fikk også en plass. Ble ikke så verst.


Laget en enklere variant inni. 


Har brukt Prisma Color blyanter i disse fargene:
Pc 938, 948, 1060, 997, 935, 922, 924, 925, 937, 1005, 909, 911, 908, 942, 1002, 1034, 945, 941, 946, 947.

Det mest røde og glitrende julekortet jeg har laget på lenge men er fornøyd med resultatet.


 Ha en fin scrappe stund dere også.
Klem Ma :)

♥♥♥

Deltar i disse utfordringene: 

Sketchy colors - #234 Rød og sølv
Papirdokkene - #64 Rød og grå
Scrappehjertet - #5 Til Jul
Kreativ Scrapping - #11 Jul/Snø
Card and Scrap - #86 Julekort eller eske
Papirlosjen - November Metall
Scandinavian Paper Fun - Julebidrag
Scrappegarsjen - Julebidrag

♥♥♥

14 kommentarer:

  1. Gorgeous. I love the embossing. The silver is gorgeous with the reds and your background paper. Beautiful job. xx Kathryne

    SvarSlett
  2. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    SvarSlett
  3. Så koselig, den ugla er jo bare skjønn. Tusen takk for at du deltar i utfordringen vår hos Kreativ Scrapping:)

    SvarSlett
  4. Så stilig julekort du har laget! Nydelig fargelagt og kjempestilig med den ugla. Tusen takk for at du deltar på metallutfordringen vår hos Papirlosjen!
    DT Anita Lise

    SvarSlett
  5. Stilig julekort!
    Digger ugla!
    Tusen takk for at du deltar på metallutfordringen hos Papirlosjen!
    Smil fra DT-Ane Lene

    SvarSlett
  6. Kjempefint julekort og den ugla er bare nydelig :-)

    Takk for at du deltar på utfordringene hos Card and Scrap
    og Kort`O`Mania. Lykke til!!

    Klem, Astrid DT

    SvarSlett
  7. Flott julekort med et herlig motiv, den ugla var bare så søt.
    Takk for at du deltar hos Sketchy Colors.
    Klem Monica

    SvarSlett
  8. Så fint julekort, den ugla var virkelig sjarmerende :)
    Takk for at du deltar på KortoManias utfordring.
    Klem Sissel

    SvarSlett
  9. Nydelig kort i rødt og grått ♥

    Takk for at du scrapper med oss Papirdokker.

    Smil fra Anne :)

    SvarSlett
  10. Nydelig og den ugla er jo bare hærlig!
    Takk for at du deltar på scrappegarasjens utfordring!
    www.scrappegarasjen.no

    SvarSlett
  11. Flott julekort!
    Takk for at du deltar på scrappegarasjens utfordring.DT Vibekke

    SvarSlett
  12. Fint julekort :)
    Takk for at du deltek i Papirlosjen med kortet ditt
    Klem Nina E

    SvarSlett
  13. Fint kort!
    Tusen takk for at du bidrar på julebidrag-utfordringen hos Scandinavia Paper Fun.
    God Jul fra DT Vibekke

    SvarSlett

Happy for all comments.
(✿◠‿◠) Ma (Merethe)